В темата за маслата на 159 поставих въпроса кога и как се замерва нивото му, без резултат. Някой да сподели?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проверка нивото на маслото
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
Самият аз многократно съм посочвал линкове, а и аргументи, че нивото на двигателното масло трябва да се мери при поизстинал или студен двигател - и това е вярно, но разбира се не е интересно и то.
Защото в този форум има един титан на научната мисъл, който единствен в света упорито твърди, че правилното е нивото на двигателното масло да се измерва при още горещ двигател. "Новият Лобачевски" обаче досега не посочи нито един аргумент в подкрепа на това твърдение, поради което мисля, че е дошъл момента да го направи. Има думата алфиста-идеалист...
Comment
-
Неслучайно и във въпросното ръководство е казано, че ниво на масло се мери на топъл мотор. Обяснението е много просто:
В масления филтър има възвратен клапан, който нормално трябва да пропуска маслото само в посока от помпата нагоре, не и обратно. Това е направено с цел магистралата над филтъра да бъде постоянно пълна.
Нивото на маслото следва да се отчита при пълна магистрала.
Понякога се случва обаче въпросният клапан да не уплътнява добре и за по-продължително време (няколко часа) магистралата се изпразва а нивото в картера се повишава заради това.
Когато нивото се мери минути след като двигателят е спрян, дори и клапанът да не работи коректно, маслото от магистралата няма време да се стече обратно в картера и измерването е релевантно.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеНеслучайно и във въпросното ръководство е казано, че ниво на масло се мери на топъл мотор. Обяснението е много просто:
В масления филтър има възвратен клапан, който нормално трябва да пропуска маслото само в посока от помпата нагоре, не и обратно. Това е направено с цел магистралата над филтъра да бъде постоянно пълна.
Нивото на маслото следва да се отчита при пълна магистрала.
Понякога се случва обаче въпросният клапан да не уплътнява добре и за по-продължително време (няколко часа) магистралата се изпразва а нивото в картера се повишава заради това.
Когато нивото се мери минути след като двигателят е спрян, дори и клапанът да не работи коректно, маслото от магистралата няма време да се стече обратно в картера и измерването е релевантно.
---------- Post added at 11:25 ---------- Previous post was at 11:24 ----------
прочети малко повече, че се изказа неподготвен. Друго държи маслото в магистралата
Comment
-
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениеВъзвратен капан във филтъра казваш. Сигурен ли си дали е възвратен или байпас?
---------- Post added at 11:28 ---------- Previous post was at 11:26 ----------
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениепрочети малко повече, че се изказа неподготвен. Друго държи маслото в магистралата
Кое държи маслото в магистралата?
Аз продължавам да твърдя, че това е възвратният клапан на филтъра.
А твоят отговор е ?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
https://www.google.bg/search?q=oil+f...hgTYDkMzhNM%3A
Моят отговор - виж устройството на помпата
---------- Post added at 11:31 ---------- Previous post was at 11:30 ----------
Нямат байпас тези
https://www.google.bg/search?q=oil+f...GJISl9AaZmM%3A
Comment
-
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениеhttps://www.google.bg/search?q=oil+f...hgTYDkMzhNM%3A
Моят отговор - виж устройството на помпата
---------- Post added at 11:31 ---------- Previous post was at 11:30 ----------
Нямат байпас тези
https://www.google.bg/search?q=oil+f...GJISl9AaZmM%3A
Не ми пращай нефелни линкове ами отговори на въпроса.
Клапанът на помпата е байпасен и предназначението му е да ограничава налягането в магистралата.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Вай, вай, вай...
На Италфеста ще ви събуем гащите и на двамата и да се свършва тая драма с меренето на пишките.
На всички автомобили се мери сутрин на студен мотор когато маслото се е стекло в картера. Относно проблемните клапани и там както ги наричате, това си има своите признаци като бавно изгасяне на лампата и притракване на мотора в първите няколко секунди. Тъй че не търсете под вола теле. Аз лично си държа маслото винаги почти на максимума и го меря на студен мотор, досега 15г не съм имал никога ядове, дай боже и занапред така.Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
Горе главата, нищо че е празна...
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
Клапанът на помпата е байпасен и предназначението му е да ограничава налягането в магистралата.
http://www.aa1car.com/library/oil_fi...loded_view.jpg
Виж устройството на помпата и сам ще си отговориш
---------- Post added at 11:39 ---------- Previous post was at 11:38 ----------
А и сам помисли защо е байпас, а не възвратен. Стига си чел на сухо, а мисли малко
Comment
-
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениеНямат байпас тези
https://www.google.bg/search?q=oil+f...GJISl9AaZmM%3A
---------- Post added at 11:43 ---------- Previous post was at 11:40 ----------
Цвятко, каквото от казаното дотук не ти е ясно, питай учтиво и ще ти го изясня.
В противен случай, приключвам с теб.
---------- Post added at 11:49 ---------- Previous post was at 11:43 ----------
Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщениеВай, вай, вай...
На Италфеста ще ви събуем гащите и на двамата и да се свършва тая драма с меренето на пишките.
На всички автомобили се мери сутрин на студен мотор когато маслото се е стекло в картера. Относно проблемните клапани и там както ги наричате, това си има своите признаци като бавно изгасяне на лампата и притракване на мотора в първите няколко секунди. Тъй че не търсете под вола теле. Аз лично си държа маслото винаги почти на максимума и го меря на студен мотор, досега 15г не съм имал никога ядове, дай боже и занапред така.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Дали "може" или "трябва" е въпрос на разбиране.
Аз вече обясних, защо "трябва".
Макар и без да са го обяснили в детайли, ето какво препоръчват водещи производители на моторни масла:
1. the engine must be (трябва) at operating temperature
http://www.bmwz8.us/pdf/Z8_Engine_Oil_Check.pdf
Ensure that your car is parked on level ground, with the hand brake on and the engine off. Open the bonnet (there’s usually a lever under the dashboard) and prop it open with its support. Avoid touching the hot engine. Allow one minute for the oil to settle.
http://www.shell.com.au/products-ser...cking-oil.html
Ако все още не сте убедени, поне си отворете техническото ръководство и прочетете, какво пише там:
Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:31.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщениеЗа на топъл двигател не споря. По-горе един колега даже е качил потребителското ръководство. Но не се мери веднага след угасване на двигателя, а се изчаква около 5 мин. На студено не се мери
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment