Известие

Collapse
No announcement yet.

Проверка нивото на маслото

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проверка нивото на маслото

    В темата за маслата на 159 поставих въпроса кога и как се замерва нивото му, без резултат. Някой да сподели?

  • #2
    https://manuals.co/workshop/alfa-rom...guide/2093/233
    Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
    Mazda 6 2.3 2005
    sigpic

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
      Този линк е верен, но не е интересен.
      Самият аз многократно съм посочвал линкове, а и аргументи, че нивото на двигателното масло трябва да се мери при поизстинал или студен двигател - и това е вярно, но разбира се не е интересно и то.
      Защото в този форум има един титан на научната мисъл, който единствен в света упорито твърди, че правилното е нивото на двигателното масло да се измерва при още горещ двигател. "Новият Лобачевски" обаче досега не посочи нито един аргумент в подкрепа на това твърдение, поради което мисля, че е дошъл момента да го направи. Има думата алфиста-идеалист...

      Comment


      • #4
        Неслучайно и във въпросното ръководство е казано, че ниво на масло се мери на топъл мотор. Обяснението е много просто:

        В масления филтър има възвратен клапан, който нормално трябва да пропуска маслото само в посока от помпата нагоре, не и обратно. Това е направено с цел магистралата над филтъра да бъде постоянно пълна.

        Нивото на маслото следва да се отчита при пълна магистрала.

        Понякога се случва обаче въпросният клапан да не уплътнява добре и за по-продължително време (няколко часа) магистралата се изпразва а нивото в картера се повишава заради това.

        Когато нивото се мери минути след като двигателят е спрян, дори и клапанът да не работи коректно, маслото от магистралата няма време да се стече обратно в картера и измерването е релевантно.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Неслучайно и във въпросното ръководство е казано, че ниво на масло се мери на топъл мотор. Обяснението е много просто:

          В масления филтър има възвратен клапан, който нормално трябва да пропуска маслото само в посока от помпата нагоре, не и обратно. Това е направено с цел магистралата над филтъра да бъде постоянно пълна.

          Нивото на маслото следва да се отчита при пълна магистрала.

          Понякога се случва обаче въпросният клапан да не уплътнява добре и за по-продължително време (няколко часа) магистралата се изпразва а нивото в картера се повишава заради това.

          Когато нивото се мери минути след като двигателят е спрян, дори и клапанът да не работи коректно, маслото от магистралата няма време да се стече обратно в картера и измерването е релевантно.
          Възвратен капан във филтъра казваш. Сигурен ли си дали е възвратен или байпас?

          ---------- Post added at 11:25 ---------- Previous post was at 11:24 ----------

          прочети малко повече, че се изказа неподготвен. Друго държи маслото в магистралата

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
            Възвратен капан във филтъра казваш. Сигурен ли си дали е възвратен или байпас?
            Байпас клапан имат някои филтри. Всички имат възвратен.

            ---------- Post added at 11:28 ---------- Previous post was at 11:26 ----------

            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
            прочети малко повече, че се изказа неподготвен. Друго държи маслото в магистралата
            Сега имаш уникалната възможност да дадеш ясен и точен отговор на въпроса:

            Кое държи маслото в магистралата?

            Аз продължавам да твърдя, че това е възвратният клапан на филтъра.

            А твоят отговор е ?


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              https://www.google.bg/search?q=oil+f...hgTYDkMzhNM%3A

              Моят отговор - виж устройството на помпата

              ---------- Post added at 11:31 ---------- Previous post was at 11:30 ----------

              Нямат байпас тези
              https://www.google.bg/search?q=oil+f...GJISl9AaZmM%3A

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                https://www.google.bg/search?q=oil+f...hgTYDkMzhNM%3A

                Моят отговор - виж устройството на помпата

                ---------- Post added at 11:31 ---------- Previous post was at 11:30 ----------

                Нямат байпас тези
                https://www.google.bg/search?q=oil+f...GJISl9AaZmM%3A
                Твоят отговор не е отговор, както винаги.

                Не ми пращай нефелни линкове ами отговори на въпроса.

                Клапанът на помпата е байпасен и предназначението му е да ограничава налягането в магистралата.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Вай, вай, вай...
                  На Италфеста ще ви събуем гащите и на двамата и да се свършва тая драма с меренето на пишките.

                  На всички автомобили се мери сутрин на студен мотор когато маслото се е стекло в картера. Относно проблемните клапани и там както ги наричате, това си има своите признаци като бавно изгасяне на лампата и притракване на мотора в първите няколко секунди. Тъй че не търсете под вола теле. Аз лично си държа маслото винаги почти на максимума и го меря на студен мотор, досега 15г не съм имал никога ядове, дай боже и занапред така.
                  Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                  Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                  Горе главата, нищо че е празна...

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение

                    Клапанът на помпата е байпасен и предназначението му е да ограничава налягането в магистралата.
                    Глупости
                    http://www.aa1car.com/library/oil_fi...loded_view.jpg

                    Виж устройството на помпата и сам ще си отговориш

                    ---------- Post added at 11:39 ---------- Previous post was at 11:38 ----------

                    А и сам помисли защо е байпас, а не възвратен. Стига си чел на сухо, а мисли малко

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                      Ето ти филтър бeз байпасен клапан:



                      ---------- Post added at 11:43 ---------- Previous post was at 11:40 ----------

                      Цвятко, каквото от казаното дотук не ти е ясно, питай учтиво и ще ти го изясня.

                      В противен случай, приключвам с теб.

                      ---------- Post added at 11:49 ---------- Previous post was at 11:43 ----------

                      Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                      Вай, вай, вай...
                      На Италфеста ще ви събуем гащите и на двамата и да се свършва тая драма с меренето на пишките.

                      На всички автомобили се мери сутрин на студен мотор когато маслото се е стекло в картера. Относно проблемните клапани и там както ги наричате, това си има своите признаци като бавно изгасяне на лампата и притракване на мотора в първите няколко секунди. Тъй че не търсете под вола теле. Аз лично си държа маслото винаги почти на максимума и го меря на студен мотор, досега 15г не съм имал никога ядове, дай боже и занапред така.
                      Как мислиш - редно ли е да се мери нивото на маслото при празна магистрала?


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Правилото е че маслото може да се мери 5 минути след спиране на двигателя. Без ограничения след тези 5 минути. Самото измерване е информативно и не е необходима висока точност.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #13
                          Дали "може" или "трябва" е въпрос на разбиране.

                          Аз вече обясних, защо "трябва".

                          Макар и без да са го обяснили в детайли, ето какво препоръчват водещи производители на моторни масла:

                          1. the engine must be (трябва) at operating temperature

                          http://www.bmwz8.us/pdf/Z8_Engine_Oil_Check.pdf


                          Ensure that your car is parked on level ground, with the hand brake on and the engine off. Open the bonnet (there’s usually a lever under the dashboard) and prop it open with its support. Avoid touching the hot engine. Allow one minute for the oil to settle.

                          http://www.shell.com.au/products-ser...cking-oil.html

                          Ако все още не сте убедени, поне си отворете техническото ръководство и прочетете, какво пише там:

                          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:31.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            За на топъл двигател не споря. По-горе един колега даже е качил потребителското ръководство. Но не се мери веднага след угасване на двигателя, а се изчаква около 5 мин. На студено не се мери

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                              За на топъл двигател не споря. По-горе един колега даже е качил потребителското ръководство. Но не се мери веднага след угасване на двигателя, а се изчаква около 5 мин. На студено не се мери
                              Не ми отговори на въпроса, кое държи маслото в магистралата, когато моторът не работи.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X